Forum www.dsjowisz.fora.pl Strona Główna www.dsjowisz.fora.pl
Półoficjalne forum Domu Studenckiego UMCS 'Jowisz'
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

http://www.umcs.lublin.pl/articles.php?aid=158

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.dsjowisz.fora.pl Strona Główna -> Regulamin domów studenckich UMCS
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Altair
Administrator



Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Zamość /202A

PostWysłany: Wto 16:37, 04 Gru 2007    Temat postu: http://www.umcs.lublin.pl/articles.php?aid=158

Uniwersytet
Marii Curie-Skłodowskiej
w Lublinie



Zarządzenie Nr 46/2007

Rektora Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej

z dnia 21 listopada 2007 r.

w sprawie wprowadzenia regulaminu domów studenckich UMCS


Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.),

§1

Wprowadza się regulamin domów studenckich UMCS, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

§2

Traci moc zarządzenie Nr 52/2003 Rektora UMCS z dnia 31 października 2003 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Domów Studenckich UMCS.

§3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.




R E K T O R



prof. dr hab. Wiesław Andrzej Kamiński










Załącznik
do zarządzenia Nr 46/2007
z dnia 21 listopada 2007 r.




Regulamin domów studenckich UMCS


I. Przepisy ogólne

1. Domy studenckie stanowiące własność uczelni, przeznaczone są na miejsca: zamieszkania, nauki, pracy indywidualnej i wypoczynku studentów.
2. Domem studenckim zarządza administracja domu studenckiego, będąca wobec mieszkańców podstawowym organem administracyjnym we wszystkich sprawach związanych z użytkowaniem miejsca w domu studenckim.
3. Nadzór nad administracjami domów studenckich sprawuje administracja osiedla akademickiego.
4. Mieszkańców domu studenckiego reprezentuje właściwa rada mieszkańców, będąca organem Samorządu Studentów UMCS.
5. W sprawach przekraczających zakres uprawnień rady mieszkańców występuje Rada Osiedla Akademickiego, będąca organem Samorządu Osiedla Akademickiego UMCS. Jej skład, obowiązki i kompetencje określa regulamin Samorządu Osiedla Akademickiego UMCS.

II. Przepisy organizacyjne

1. Student uzyskuje prawo do zamieszkania w domu studenckim na mocy decyzji wydziałowej studenckiej komisji socjalnej wydanej zgodnie z zasadami określonymi
w Regulaminie Ustalania Wysokości, Przyznawania i Wypłacania Świadczeń Pomocy Materialnej dla Studentów Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
2. W trakcie trwania roku akademickiego decyzję o prawie zamieszkania w domu studenckim podejmuje odwoławcza uczelniana studencka komisja socjalna.
3. Student, któremu wydziałowa studencka komisja socjalna przyznała prawo
do zamieszkania w domu studenckim, zobowiązany jest do potwierdzenia zamiaru zamieszkania w administracji właściwego domu studenckiego w terminie do 15 września. Niedopełnienie tego obowiązku skutkuje utratą przyznanego miejsca.
4. Ewentualnych zamian miejsc w domach studenckich można dokonywać
w administracjach domów studenckich (od momentu otrzymania przez nie list uprawnionych z wydziałowych studenckich komisji socjalnych), a w przypadku braku zamiennika, w Dziale Spraw Studenckich w okresie od 18 do 30 września.
5. Okres kwaterowania w domach studenckich kończy się 3 października.
6. Przed zakwaterowaniem się student zobowiązany jest do zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu i pisemnego potwierdzenia tego faktu.
7. Przy wykwaterowaniu się z domu studenckiego mieszkaniec pozostawia pokój
w takim stanie, w jakim go otrzymał (uwzględniając jego normalne zużycie oraz jego wyposażenia), zgodnie z deklaracją złożoną przy zakwaterowaniu.
8. Urządzenia domu studenckiego przeznaczone do indywidualnego i wspólnego użytku muszą być w pełni sprawne. Za sprawność urządzeń odpowiedzialna jest administracja domu studenckiego.
9. Cennik miejsc w domach studenckich na nowy rok akademicki oraz odpłatność za noclegi ustala rektor w porozumieniu z Samorządem Studentów i Radą Osiedla Akademickiego. Powinien on być podany do wiadomości studentów do dnia 15 maja.
10. W przypadku niemożności dopełnienia składu osobowego pokoju:
1) mieszkaniec domu studenckiego zobowiązany jest przenieść się do wskazanego przez kierownika pokoju w tym samym domu studenckim;
2) w przypadku użytkowania pokoju z miejscem wolnym, pozostali mieszkańcy ponoszą odpłatność za miejsca wolne, zgodnie z cennikiem obowiązującym
w danym roku akademickim.
11. Na pokrycie kosztów eksploatacyjnych przedmiotów i pomieszczeń w domu studenckim przeznaczonych do wspólnego użytkowania mieszkaniec wpłaca jednorazową, bezzwrotną opłatę w wysokości ustalonej przez administrację osiedla akademickiego w porozumieniu z Radą Osiedla Akademickiego, na konto danego domu studenckiego w terminie 30 dni od daty zakwaterowania.
12. Osoba niebędąca studentem UMCS, która otrzymała miejsce w domu studenckim decyzją odwoławczej uczelnianej studenckiej komisji socjalnej, zobowiązana jest
do wniesienia kaucji, w wysokości miesięcznej opłaty za miejsce, obowiązującej
w danym domu studenckim. Opłatę należy wnieść w ciągu 7 dni od zakwaterowania
w administracji domu studenckiego.
13. Kaucja podlega zwrotowi w dniu wykwaterowania i rozliczenia się studenta
z administracją domu studenckiego.
14. W każdym domu studenckim tworzy się pokój gościnny przeznaczony na potrzeby zakwaterowania osób odwiedzających mieszkańca domu studenckiego.

III. Uprawnienia mieszkańców domu studenckiego

1. Wszyscy mieszkańcy domu studenckiego mają jednakowe prawa i obowiązki.
2. Mieszkaniec domu studenckiego jest uprawniony do:
1) wybierania i bycia wybieranym do rady mieszkańców;
2) żądania od rady mieszkańców interwencji w przypadku naruszenia jego praw;
3) wejścia i wyjścia z budynku o każdej porze;
4) korzystania z urządzeń w pokoju, w którym ma przydzielone miejsce;
5) korzystania z urządzeń i pomieszczeń przeznaczonych do wspólnego użytku;
6) dokonania zmiany miejsca w pokoju lub zmian w wyposażeniu, po uzyskaniu zgody kierownika domu studenckiego;
7) korzystania z wymiany pościeli raz w miesiącu;
Cool złożenia w depozycie, prowadzonym przez radę mieszkańców i na zasadach przez nią określonych, swego mienia na okres wakacji, w pomieszczeniu wskazanym przez administrację domu studenckiego;
9) przyjmowania gości według zasad określonych w niniejszym regulaminie;
10) organizowania spotkań towarzyskich na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
3. Na wniosek rady mieszkańców, Rada Osiedla Akademickiego może wystąpić
do rektora z wnioskiem o wyróżnienie lub nagrodzenie osób wyróżniających się działalnością na rzecz polepszenia warunków zamieszkania w domach studenckich.

IV. Obowiązki mieszkańców domu studenckiego

1. Mieszkaniec domu studenckiego jest zobowiązany do przestrzegania zasad dobrego wychowania, bezpieczeństwa oraz przepisów porządkowych, związanych
z funkcjonowaniem domu studenckiego.
2. Mieszkaniec domu studenckiego zobowiązany jest także do:
1) przestrzegania postanowień niniejszego regulaminu;
2) przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących wychowania
w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi;
3) przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących przeciwdziałania narkomanii;
4) przestrzegania przepisów bhp i przeciwpożarowych;
5) wykonywania poleceń porządkowych administracji domu studenckiego wydawanych w porozumieniu z radą mieszkańców;
6) poszanowania mienia stanowiącego wyposażenie domu studenckiego;
7) odpowiedzialności materialnej za przedmioty oddane do użytku indywidualnego
i naprawienia zawinionej szkody w sposób ustalony przez administrację domu studenckiego w porozumieniu z radą mieszkańców;
Cool utrzymywania należytej czystości w pokoju i w pomieszczeniach przeznaczonych do wspólnego użytkowania;
9) okazywania recepcjoniście ważnej karty mieszkańca z aktualną fotografią
przy każdorazowym wejściu na teren domu studenckiego;
10) okazywania karty mieszkańca administracji domu studenckiego, przedstawicielowi rady mieszkańców lub Rady Osiedla Akademickiego
na każdorazowe wezwanie;
11) pozostawiania w recepcji klucza do pokoju przy każdorazowym opuszczaniu domu studenckiego;
12) regularnego uiszczania należności z tytułu zamieszkania w domu studenckim;
13) uregulowania odsetek ustawowych od nieterminowych płatności.
3. Wpływ należności z tytułu zamieszkania w domu studenckim na konto domu studenckiego winien nastąpić do ostatniego dnia każdego miesiąca. W przypadkach losowych rektor może rozłożyć na raty lub wyznaczyć inny termin uiszczenia powyższej należności.

V. Przepisy porządkowe

1. Student traci prawo do miejsca w domu studenckim w przypadku niewykorzystania bez usprawiedliwienia swego przydziału do zamieszkania w okresie kwaterowania
w domach studenckich.
2. Student może zostać pozbawiony prawa do zamieszkania w domu studenckim decyzją rektora (bądź Pełnomocnika rektora ds. studenckich) lub dziekana w przypadku:
1) naruszenia w sposób rażący zasad porządku i bezpieczeństwa w domu studenckim;
2) naruszenia postanowień niniejszego regulaminu;
3) naruszenia przepisów ustaw regulujących kwestie wychowania w trzeźwości
i przeciwdziałania alkoholizmowi oraz przeciwdziałania narkomanii;
4) zalegania z opłatą za miejsce przez okres dwóch miesięcy;
5) odstąpienia lub wynajęcia przyznanego miejsca w domu studenckim innej osobie.
3. W wyżej wymienionych przypadkach student zostaje wykwaterowany w trybie administracyjnym w ciągu siedmiu dni od czasu uprawomocnienia się decyzji. Decyzja o pozbawieniu studenta prawa do zamieszkania w domu studenckim podejmowana jest w porozumieniu z Radą Osiedla Akademickiego.
4. W szczególnie uzasadnionych, indywidualnych przypadkach student może zostać wykwaterowany w trybie natychmiastowym. Decyzję podejmuje rektor (bądź Pełnomocnik rektora ds. studenckich) lub dziekan w porozumieniu z Radą Osiedla Akademickiego.
5. Od decyzji o pozbawieniu miejsca w domu studenckim studentowi przysługuje odwołanie do prorektora właściwego ds. studenckich w ciągu 7 dni od daty otrzymania decyzji, wnoszone za pośrednictwem organu wydającego decyzję.

VI. Zasady funkcjonowania domu studenckiego

1. Odwiedziny w pokojach mogą odbywać się za zgodą współmieszkańców codziennie w godzinach 7.00 – 23.00 przy zachowaniu następujących zasad:
1) odwiedzający pozostawia swój dokument tożsamości ze zdjęciem u dyżurującego recepcjonisty;
2) odwiedzający ma obowiązek podania recepcjoniście imienia i nazwiska oraz numeru pokoju osoby odwiedzanej;
3) odwiedzający zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego regulaminu;
4) osoba odwiedzana jest odpowiedzialna za zachowanie odwiedzającego.
2. W godzinach 23.00 – 7.00 w domu studenckim obowiązuje cisza nocna. Nie powinna ona naruszać ogólnie przyjętych reguł dotyczących ciszy nocnej w miejscach publicznych.
3. Drzwi wejściowe domu studenckiego w godzinach 23.00 – 7.00 są zamknięte. Recepcjonista zobowiązany jest otworzyć je mieszkańcom domu studenckiego.
4. Osoba odwiedzająca, niebędąca mieszkańcem osiedla akademickiego, może
w uzasadnionych przypadkach korzystać z noclegu w danym domu studenckim,
w pokoju gościnnym lub w pokoju osoby odwiedzanej.
5. Nocleg w pokoju osoby odwiedzanej może odbywać się po wyrażeniu zgody przez współmieszkańców.
6. Osoba korzystająca z noclegu uiszcza opłatę zgodną z cennikiem w recepcji danego domu studenckiego.
7. Rezerwacji noclegu w pokoju gościnnym dla osoby odwiedzającej dokonuje mieszkaniec domu studenckiego w recepcji, z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem.
8. Z obowiązku opłat za nocleg – nie więcej jednak niż raz w semestrze – zwolnione są osoby najbliższe mieszkańcowi domu studenckiego (rodzice, rodzeństwo, współmałżonkowie), po uprzednim uzyskaniu zgody kierownika domu studenckiego
i rady mieszkańców.
9. Mieszkańcy domu studenckiego mają prawo organizowania imprez kulturalnych
i towarzyskich w pomieszczeniach klubowych domu studenckiego.
10. Organizator imprezy kulturalnej lub towarzyskiej zgłasza osobę odpowiedzialną personalnie za przeprowadzenie imprezy oraz przekazuje imienną listę uczestników wraz z pisemną zgodą rady mieszkańców kierownikowi domu studenckiego.
11. Uczestnicy imprez organizowanych w domu studenckim na zasadach określonych
w niniejszym regulaminie mogą po godzinie 23.00 przebywać wyłącznie
w pomieszczeniach, w których organizowane są imprezy.
12. Bez konieczności informowania mieszkańców, w pokojach mogą być dokonywane kontrole w sytuacjach, gdy istnieje podejrzenie o:
1) prowadzenie działalności zagrażającej zdrowiu i życiu lub naruszającej prawo;
2) poważne naruszanie przepisów niniejszego regulaminu;
3) awarię wymagającą niezwłocznej naprawy.
13. Kierownik domu studenckiego i rada mieszkańców mogą dokonać kontroli pokoju/segmentu podczas nieobecności mieszkańców jedynie komisyjnie i tylko
z ważnych powodów. Komisja powinna liczyć co najmniej 3 osoby. Powołuje ją kierownik domu studenckiego lub rada mieszkańców. W przypadku komisyjnego wejścia do pokoju/segmentu podczas nieobecności mieszkańców, konieczne jest sporządzenie protokołu i powiadomienie o tym fakcie mieszkańców pokoju/segmentu.
14. Na terenie domu studenckiego zabronione jest:
1) umieszczanie ogłoszeń, reklam i napisów nieopieczętowanych przez administrację domu studenckiego lub radę mieszkańców z wyjątkiem ogłoszeń uczelnianych; administracja domu studenckiego wyznacza miejsce przeznaczone do tego celu;
2) samowolne zakładanie i przerabianie wszelkich instalacji.

VII. Przepisy końcowe

1. Postanowienia niniejszego regulaminu obowiązują wszystkich mieszkańców osiedla akademickiego.
2. Kwestie szczegółowe, incydentalne, nieujęte w regulaminie rozstrzygane są w drodze decyzji rektora podjętej w porozumieniu z Radą Osiedla Akademickiego.
3. Powyższy regulamin może zostać zmieniony decyzją rektora podjętą w porozumieniu z Radą Osiedla Akademickiego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.dsjowisz.fora.pl Strona Główna -> Regulamin domów studenckich UMCS Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin